본 오터 기술서비스 이용약관 및 관련된 제품부록을 포함한 약관(이하 “약관”)은 귀하와 테크놀로지인프라스트럭코리아 유한회사 사이에 체결되며 귀하의 오터 기술서비스 접근과 이용을 규율합니다. 본 약관은 귀하가 승인을 클릭 또는 기술서비스를 이용하거나, (적용가능한 경우) 주문양식에 서명, 전자서명, 또는 주문양식을 클릭하는 날 중 이른 날로부터 효력이 있습니다. 만약 본 기술서비스 이용약관, 제품 부록 또는 주문양식의 조항이 상충하는 경우 (i) 제품 부록(해당 특정 제품에만 해당), (ii) 주문 양식 및 (iii) 이용 약관의 순위에 따라 해석됩니다. 모든 관련 제품 부록, 주문양식 및 이용 약관, 주문 양식이 함께 통합되어 하나의 계약으로 정의됩니다.
1. 정의.
이하의 용어들은 다음과 같이 정의됩니다.
a. “당사” 는 테크놀로지인프라스트럭코리아 유한회사 및 테크놀로지인프라스트럭코리아 유한회사의 관계회사를 의미합니다.
b. “고객” “라이센시" 또는 “귀하”는 귀하 본인을 위해서 또는 귀하가 대리하는 법인을 대신하여 본 기술서비스 주문 양식에 클릭하거나, 주문양식을 체결함으로써 이 약관에 동의하거나 본 기술서비스를 사용하는 귀하를 의미합니다.
c. “기술서비스”는 오터라고도 알려진, 당사가 소유하는 음식점 배달 주문 운영 기술 플랫폼이 제공하는 서비스 및 기능을 의미합니다. 일부 기술 서비스에는 아래 설명된 추가 제품 부록 형태의 추가 이용 약관이 포함되어 있습니다.
d. “주문양식”은 당사 또는 권한 있는 지정인이 제공하는 기술서비스를 이용하기 위한 주문양식, 주문검토 페이지(오프라인 및 온라인 모두 포함하여)을 의미합니다. 주문양식의 사용시, 주문양식은 이 약관의 일부로 통합된 것으로 간주됩니다.
e. “이용료”는 귀하가 귀하의 기술서비스 이용을 위하여 지불하는 서비스 이용료를 의미합니다. 이용료는 주문양식에 기재되거나, 기술서비스 이용에 동의하는 때에 다른 방법으로(웹 사이트 또는 다른 수단을 통하여) 귀하에 고지됩니다.
f. “제3자 벤더”는 귀하가 이용하기로 선택하고 당사의 기술서비스 내에서 승인되어 이용 가능한 제3의 배달 서비스 플랫폼, 포스기(POS) 업체, 온라인 주문 플랫폼, 그리고 기타 제3자 벤더 또는 서비스 제공자를 의미합니다.
g. “귀하의 데이터”는 기술서비스의 이용 도중 생성된 귀하, 귀하의 사업, 귀하의 소비자 그리고 귀하의 제3자 벤더에 관한 (제3자 정보를 포함한) 정보 및 데이터를 의미합니다. 기술서비스 이용 도중 귀하의 제3자 벤더가 제공하거나 제3자 벤더로부터 획득한 정보 및 데이터를 포함합니다.
2. 기술서비스.
a. 서비스. 본 약관에 따라 당사는 귀하에게 기술서비스를 제공하여 이용하게 합니다. 귀하의 기술서비스를 이용할 권리는 비독점적이며, 귀하와 귀하의 피고용인들에 한정되고, 귀화의 회사와 직원에게 위임 또는 이전이 불가합니다. 오터는 기술 서비스, 웹사이트, 기술, 기타 제품 및 서비스와 관련된 모든 지적재산권을 독점 소유합니다. 본 약관은 본 약관에 의해 명시적으로 부여된 기술 서비스를 사용할 수 있는 제한된 권리를 제외하고 기술 서비스 및 모든 관련 지적재산권에 대한 어떠한 권리, 소유권 또는 이권을 귀하에게 부여하지 않습니다. 귀하의 본 기술서비스 이용 권한은 본 약관의 지속 준수하는 한 부여됩니다.
b. 계정 및 하드웨어. 귀하는 기술서비스를 이용하기 위한 계정을 생성하도록 요구되며, 귀하와 귀하의 직원들이 추가 약관에 동의하고, 신규 기술서비스를 구매하며, 계정과 비밀번호를 비밀로 유지하는데 책임이 있습니다. 귀하는 오직 당사가 제공하는 하드웨어, 당사 웹 사이트, 모바일 어플리케이션, 윈도우 어플리케이션을 통해서만 기술서비스에 접근할 수 있습니다. 당사가 (하드웨어 제품 추가서에 정의된) 하드웨어를 귀하에 제공하는 경우, 귀하는 이를 오직 귀하의 오프라인 음식점 공간 내에서 사용할 수 있습니다. 본 기술서비스는 주문 상세를 당사가 제공하는 인쇄 기기 또는 귀하의 인쇄 기기로 인쇄하도록 구성될 수 있습니다. 귀하는, 당사가 서면으로 달리 합의하지 않는 한, 본 기술서비스와 관련하여 당사가 하드웨어를 제공하는 경우 하드웨어를 귀하에 판매가 아닌 대여한 것이며, 그 하드웨어를 기술서비스와 관련하여서만 사용할 수 있음에 동의합니다. 귀하가 하드웨어를, 통상의 마모를 제외하고, 원상태대로 반납하지 않을 경우 그 손해, 손실, 수리, 대체 및 기타 비용에 대한 책임은 전적으로 귀하에 있습니다. 귀하가 당사 제공 하드웨어의 사용 및 구매시, 별도 하드웨어 제품 추가서에 따라 규정이 준용됩니다.
c. 서비스 중지. 당사는 때때로 본 기술서비스를 수정 또는 개선하거나 새로운 기능이나 특성을 추가할 수 있습니다. 당사의 본 약관상 권리를 제한하지 않은 채로, 당사는 응급 상황이나 당사, 본 기술서비스 또는 기타 관련 시스템에 대한 잠재적 위해, 손실, 손해를 중단하기 위해 합리적으로 필요한 경우 기술서비스를 유예할 수 있습니다. 그러한 유예는 (i)문제되는 이용을 예방 또는 종료, (ii) 응급 상황의 예방 및 해결, (iii) 적용 법률에의 준수를 위하여 필요한 최소한의 한도로, 최단 기간동안 이루어질 것입니다.
d. 업데이트. 당사는 기술 서비스 및 하드웨어 특징과 기능을 지속적으로 수정, 추가 또는 개선하기 위해 노력하고 있으며 때때로 (i) 기술 서비스 및 귀하의 하드웨어와 연결된 모든 펌웨어를 업데이트하거나 (ii) 하드웨어 장비를 최신 모델로 업그레이드할 수 있습니다. . 당사는 단독 재량에 따라 언제든지 사전 통지 없이 하드웨어 전체 또는 일부를 변경하거나 중단할 수 있습니다. 업데이트 또는 업그레이드에는 보안이나 버그 수정, 성능 향상 또는 새로운 기능이 포함될 수 있으며 사전 통지 유무에 관계없이 제공될 수 있습니다. 귀하는 이러한 자동 업데이트에 동의합니다. Otter는 귀하에게 제공되는 Otter 서비스 및 기능이 가장 최신 정확하게, 최대 가동될 수 있도록 안전한 방법을 사용하여 고객의 네트워크 트래픽을 분산합니다. 이 기능은 소량의 네트워크를 활용하여 Otter 데이터를 최신으로 구성하고, 서비스를 향상합니다. 어떤 이유로든 이 기능을 끄고 싶다면 비즈니스 매니저(Business Manager)의 설정, 기기 설정으로 이동하여 네트워크 부하 분산 기능을 끌 수 있습니다.
3. 기타 권리 및 제한
a. 제한. 기술서비스 제공의 일환으로, 당사는 귀하의 데이터를 대한민국 또는 당사, 당사의 계열사 및 대리인이 시설을 유지하고 있는 다른 국가로 이전, 처리 및 저장할 수 있습니다. 기술서비스를 이용함으로써 귀하는 귀하 데이터의 이러한 이전, 처리 및 저장에 동의합니다. 당사가 개인정보를 수집 및 사용하는 경우, 이와 같은 활동은 개인정보처리방침에 따릅니다. 귀하는 당사가 본 약관 상 의무를 당사의 계열사 또는 다른 제3자에 하도급 하는 것에 동의합니다. 다만 재위탁 된 의무에 대하여 여전히 당사는 귀하에 책임이 있습니다. 본 기술서비스는, 룩 앤드 필(look and feel), 콘텐츠, 소프트웨어, 기술 및 적용가능한 문서들을 포함하여, 당사와 당사 실시권자의 고유 재산이며 미국 및 다른 나라의 법률에 의하여 보호되며, 당사는 본 기술서비스와 관련된 모든 권리를 보유합니다. 귀하는 본 기술서비스 또는 당사가 제공하는 하드웨어를 타인이 사용하지 않게 하는데 동의하며, 본 기술서비스 또는 하드웨어의 어떠한 일부라도 복사, 수정, 배포, 판매 또는 대여해서는 안 됩니다. 당사가 서면으로 동의하거나 적용 법률에 의하여 허용되지 않는 한, 귀하는 본 기술서비스의 소스코드를 추출하려고 시도하거나 역설계하지 않음에 동의합니다. 귀하는 본 기술서비스를 오직 당사가 의도한 목적과 일치하는 적법한 목적으로 접근 및 이용할 수 있습니다
b. 피드백. 귀하의 선택에 따라, 당사에 본 기술서비스와 관련한 피드백이나 제안사항을 제공할 수 있습니다. 그러한 경우, 당사가 피드백이나 제안사항을 목적에 구애받지 않고, 그리고 귀하에 어떠한 보상이나 의무를 부담하지 않고 자유롭게 이용 및 활용하는데 동의합니다. 당사가 귀하의 명칭 및 로고를 당사의 기술서비스를 지원 및 마케팅 하는 것과 관련하여 사용하는데 동의합니다. 다만 귀하는 언제든 https://tryotter.com/customer-support 으로 요청을 보내어 귀하의 이름 및 로고의 삭제를 요청할 수 있습니다.
c. 개인 정보 보호. 당사의 개인 데이터 수집 및 사용에는 당사의 개인정보처리방침이 적용됩니다. 귀하의 계정, 기술 서비스 인스턴스 또는 데이터에 대한 무단 접근을 알게 된 경우, 귀하는 즉시 당사에 알리고 당사가 합리적으로 요청한 모든 정보를 제공하여 당사와 협력해야 합니다. 당사의 데이터 처리 부록은 본 참조를 통해 본 약관에 통합되어 일부가 됩니다.
d. 연락. 귀하가 기술 서비스를 사용하는 범위에는 SMS 메시지의 전송 및 수신이 포함되며, 귀하는 이에 따라 다음을 진술하고 보증합니다. (i) 모든 관련 법률, 규칙 및 규정을 준수하고, (ii) SMS 메시지를 수신할 전화번호를 입력하기 전에 필요한 모든 동의를 얻습니다. (iii) 해당 동의에 대한 증빙 서류를 최소 5년 동안 보관합니다. (iv) 귀하의 연락을 원하지 않는 개인의 연락처 정보를 억제하고 당사에 제공하지 않습니다. (v) 개인이 동의를 철회하는 경우 귀하는 기술 서비스에서 해당 SMS 번호를 즉시 제거해야 합니다.
4. 제3자 벤더
a. 제3자 벤더에 대한 접근. 본 기술서비스를 귀하에 제공하기 위하여, 특정 제3자 벤더와 함께 귀하의 계정에 접근하여야 합니다. 그리하여 귀하는, 본 기술서비스를 귀하에 제공할 목적으로 당사를 제3자 벤더와 함께 귀하의 계정과 귀하의 데이터에 접근하고 사용할 수 있는 대리인으로 지정하고, 위와 같은 목적으로 귀하의 계정 로그인 정보를 제공할 것에 동의합니다. 귀하는 또한 귀하, 귀하와 제3자 벤더와의 관계와 관련한 정보에 접근하고 사용할 권한을 당사에 부여하고, 귀하의 데이터를 당사에 공개할 권한을 제3자 벤더에 부여합니다. 귀하는 본 약관에 의하여, 당사 에 본 약관의 기간동안 및 기간 종료 후에도 귀하의 데이터 및 귀하가 본 기술서비스를 통해 입력, 업로드, 생성하는 기타 정보를 사용할 수 있는 비독점적, 종신의 권리를 부여합니다. 또한 귀하는 대부분의 서비스 플랫폼으로서의 소프트웨어와 마찬가지로 당사(당사 계열사 포함)가 제품 및 서비스 개선을 포함하되 이에 국한되지 않는 다양한 목적으로 집계되거나 식별되지 않은 버전의 데이터를 사용, 분석 및 공유할 수 있음을 인정합니다. 그리고 시장 동향을 파악합니다. 당사는 그러한 식별되지 않은 데이터 또는 집계된 데이터와 그로부터 파생된 모든 데이터에 대한 모든 지적 재산권을 소유합니다.
b. 제3자 통합. 귀하는 제3자 벤더와 통합하고 사용하기로 한 결정을 사용하는 경우 개인정보처리방침 및 서비스 약관을 포함하여 제3자 벤더가 제시한 추가 조건(수수료 지불 포함) 및 조건이 적용될 수 있다는 점에 동의합니다. 또한, 귀하가 통합하기로 선택한 일부 제3자 공급업체는 (i) 귀하에게 특정 형태의 데이터 제공을 요구하거나 (ii) 귀하와 당사의 기술 서비스에 개인 데이터 형식을 포함할 수 있는 특정 형태의 고객 데이터를 제공할 수 있습니다. 데이터(“제3자 데이터”). 귀하는 관련 법률 및 귀하와 귀하가 통합하는 제3자 공급업체 간에 체결된 조건에 따라 제3자 데이터를 전송, 수신, 사용, 공개할 것임을 진술하고 보증합니다. 귀하는 제3자 공급업체의 서비스가 제3자에 의해 제공된다는 점에 동의합니다. 따라서 당사는 제3자 공급업체, 해당 보안 또는 그들이 제공하는 기술이나 서비스(당사의 기술 서비스에서 액세스할 수 있는 서비스 포함)에 대해 책임을 지지 않습니다. 귀하가 당사에 제3자 공급업체에 대한 접근권한을 제공해야 하는 경우, 귀하는 최소한의 액세스 권한이 있는 계정을 당사에 제공해야 합니다. 당사는 향후 제3자 공급업체 또는 특정 제3자 공급업체와의 통합을 지원할 것이라고 보장할 수 없으며, 귀하에게 통지 여부와 관계없이 언제든지 제3자 공급업체와의 통합을 제거하거나 변경할 수 있습니다. 귀하는 제3자 공급업체의 가동 중지 시간이 발생한 경우 즉시 당사에 통보해야 합니다. 귀하는 기술 서비스 또는 기타와 관련하여 특정 제3자 공급업체를 사용할 수 없어 발생하는 손해, 비용, 지출 또는 손실에 대해 당사가 책임을 지지 않는다는 데 동의합니다.
5. 이용료 및 지불
a. 지불 유형. 특정 형태의 기술 서비스는 무료일 수 있지만 다른 옵션은 액세스하기 전에 비용을 지불해야 합니다(“유료 서비스”). 별도 체결한 제품 부록 또는 주문 양식에 달리 명시된 경우를 제외하고, 유료 서비스 구독 기간에는 (i) 월간 요금제(“월간 요금제”), (ii) 약정 요금제(예: 1년 또는 9개월 기간)(“기간 요금제”) 선불 결제가 포함됩니다. 또는 (iii) 월별 결제가 포함된 기간제 요금제(“월별 결제가 포함된 기간 요금제” 및 각각 “구독 기간”)로 결제합니다. 이 조항에서 모든 기술 서비스 비용을 다루는 것은 아니며 일부 기술 서비스에는 추가 비용 및 구독 조건이 있을 수 있습니다. 자세한 내용은 아래의 해당 제품 부록을 참조하십시오. 기술 서비스 기간은 위치 및/또는 특정 제품 유형에 따라 다를 수 있습니다. 예를 들어 일부 기술 서비스는 기간제 요금제로 청구될 수 있고, 다른 서비스는 월별 요금제로 청구될 수 있습니다. 위의 내용에도 불구하고 당사는 임대된 모든 하드웨어가 당사에 반환될 때까지 귀하에게 유료 서비스 비용을 계속 청구할 권리를 보유합니다.
b. 월간 요금제. 월간 요금제의 경우 달리 명시되지 않는 한 당사는 처음에 귀하에게 일할 계산된 월 금액을 청구한 다음 매월 1일(“월 결제일”)부터 월 금액을 청구합니다. 기간은 자동으로 갱신되며 귀하가 취소를 위해 https://tryotter.com/customer-support에 서면 통지를 제공하지 않는 한 월별 결제일에 월 단위로 계속 요금이 청구됩니다. 다음 달 서비스를 취소하려면 취소 통지를 매월 15일까지 접수해야 합니다. 15일 이후 통지를 받은 경우 다음 달 서비스가 종료됩니다. 귀하는 남은 구독 기간 동안 선불 및 미사용 요금에 대해 환불이나 크레딧을 받을 수 없으며 제6조의 종료 권리가 종료될 때까지 기술 서비스에 계속 액세스할 수 있습니다. 당사는 수수료 날짜를 수정할 수 있습니다. 당사는 단독적이고 절대적인 재량에 따라 언제든지 월간 요금제의 가격을 인상할 권리를 보유합니다. 월간 요금제에 대한 가격 변경은 귀하에게 통지한 후 다음 월별 결제일에 적용됩니다. 위의 내용에도 불구하고 당사는 임대한 모든 하드웨어가 당사에 반환될 때까지 귀하에게 유료 서비스 비용을 계속 청구할 수 있습니다.
c. 기간 요금제. 기간 요금제의 경우 달리 명시되지 않는 한 당사는 구독 기간의 첫 번째 날에 요금을 청구하며 다음 해의 동일한 날짜(“기간 지불일”)에 자동으로 요금을 청구합니다. 기간은 자동으로 갱신되며 귀하가 인상에 대해 최소 30일 전에 서면 통지를 https://tryotter.com/customer-support에 제공하지 않는 한 동일한 기준으로 계속해서 요금이 청구됩니다. 현재 구독 기간. 구독 기간 중에 취소하는 경우 남은 구독 기간 동안 선불 및 미사용 요금에 대한 환불이나 크레딧을 받을 수 없으며 다음 기간 지불일까지 유료 기술 서비스에 계속 액세스할 수 있습니다. 당사는 단독적이고 절대적인 재량에 따라 언제든지 기간 요금제의 가격을 변경할 수 있는 권리를 보유합니다. 가격 변경은 다음 정기 결제일부터 적용됩니다. 위의 내용에도 불구하고 당사는 임대한 모든 하드웨어가 당사에 반환될 때까지 귀하에게 유료 서비스 비용을 계속 청구할 수 있습니다.
d. 월간 요금제가 포함된 기간 요금제. 월간 요금제가 포함된 기간 요금제의 경우 달리 명시되지 않는 한 당사는 구독 기간의 첫 번째 날에 비례 배분된 월별 금액을 청구한 다음 다음 기간 동안 매월 첫 번째 날에 월별 금액을 청구합니다. 현재 구독 기간이 종료되기 최소 30일 전에 https://tryotter.com/customer-support 에 서면통지로 취소하기로 결정하지 않는 한 구독 기간 및 후속 갱신 기간 동안 월 단위로 계속 요금이 청구됩니다. 구독 기간 중에 취소하는 경우 남은 구독 기간 동안 선불 및 미사용 요금에 대한 환불이나 크레딧이 제공되지 않으며 구독기간에 관련된 미납 요금을 모두 지불해야 합니다. 귀하가 적시에 지불하지 못하는 경우 해당 서비스 주문에 따라 미납된 모든 요금이 즉시 지불되어야 하며 당사 재량에 따라 지불되어야 합니다. 당사는 단독적이고 절대적인 재량에 따라 언제든지 월간 요금제가 포함된 기간 요금제의 가격을 변경할 권리를 보유합니다. 모든 가격 변경 사항은 다음 갱신시 적용됩니다.
e. 할인 및 프로모션 가격. 주문 양식에 설명된 특별 프로모션, 할인 또는 제안의 일환으로 당사는 특정 프로모션, 할인 가격 또는 무료 서비스(“프로모션”)를 제공할 수 있습니다. 부분 약관, 다운그레이드, 사용하지 않은 크레딧이나 기능에 대해서는 환불이나 크레딧이 제공되지 않습니다. 이러한 프로모션은 당사의 재량에 따라 이루어지며 갱신 기간이 아닌 최초 구독 기간 동안에만 활성화될 수 있습니다. 본 약관, 주문 양식 또는 관련 제품 부록을 위반하는 경우 당사는 귀하에게 비용을 청구할 수 있으며 귀하는 모든 적립된 프로모션에 대해 책임을 집니다.
f. 지불 승인. 귀하의 신용 카드 또는 은행 계좌 정보를 당사의 제3자 결제 처리업체에 제출함으로써 귀하는 귀하의 계정이 종료될 때까지 당사 및 당사의 제3자 서비스 제공업체가 귀하의 결제를 처리하고 귀하가 당사에 제공한 은행 계좌 또는 신용 카드에 요금을 청구할 수 있는 권한을 부여하게 됩니다. 귀하의 신용카드가 만료되거나 거부되는 경우 이메일을 통해 통지해 드립니다. 어떤 이유로든 신용카드나 은행 송금을 통해 결제를 완료할 수 없는 경우, 결제가 완료될 때까지 귀하의 계정이 정지될 수 있습니다.
g. 추가 지불 조건. 모든 수수료는 환불되지 않으며 당사 또는 당사 계열사가 청구할 수 있습니다. 달리 명시하지 않는 한, 모든 수수료는 한국 원화로 지불되어야 하며 환불되지 않습니다. 귀하는 당사 소득에 대한 세금을 제외하고 기술 서비스에 대한 모든 세금을 납부하는 데 동의합니다. 귀하의 지불 기한이 연체된 경우 당사는 (i) 지불 기한부터 전액 지불까지 연체 금액에 대해 월 1.5%(또는 법에서 허용하는 최고 이율, 더 적은 경우)의 이자를 부과할 수 있으며, (ii) 일시 중지 또는 기술 서비스를 종료합니다. 또한 귀하와 당사 계열사 간의 계약(예: 키친서비스 계약, 클라우드 소매 서비스 이용 약관)을 위반하는 경우 당사는 단독 재량에 따라 귀하에게 서면으로 통지하여 기술 서비스를 일시 중지하거나 종료할 수 있습니다. 귀하는 합리적인 변호사 비용 및 징수 비용을 포함하여 연체된 수수료를 징수하는 데 발생한 비용 및 복구 비용을 당사에 배상해야 합니다. 귀하는 당사가 수수료를 처리하기 위해 제3자 제공업체를 이용할 수 있다는 데 동의합니다. 당사가 귀하에게 잘못 청구했다고 생각하는 경우, 조정 또는 세액공제 자격을 얻으려면 해당 청구일로부터 늦어도 30일 이내에 당사에 연락해야 하며, 앞서 언급한 기간 내에 그렇게 하지 않는 것은 귀하가 청구된 금액이 정확하고 유효한지 확인하고 동의한 것으로 간주됩니다.
6. 계약기간 및 해지
a. 계약기간. 본 약관은 귀하가 기술 서비스 사용을 시작하는 날짜, 서명을 통해 동의하는 날짜 또는 주문 양식을 클릭하는 날짜 중 빠른 날짜에 유효하며 다음 날짜 중 가장 늦은 최근 날짜에 해지됩니다. (i) 본 계약에 따라 종료되는 종료일. (ii) 기술 서비스 구독이 만료되는 경우, 만료일. (iii) 임대한 하드웨어가 반환되는 경우, 반환일. 귀하의 기술 서비스 사용은 주문 양식에 명시된 기간 동안 승인됩니다. 귀하가 주문 양식을 작성하지 않은 경우(또는 귀하의 주문 양식에 구독 기간이 명시되어 있지 않은 경우) 또는 주문 양식의 기간이 만료된 경우 귀하의 기술 서비스 사용이 승인되어 다음 달에 계속 제공되며, 본 조(제6조)에 따라 해지될 때까지 월 단위로 제공됩니다.
b. 해지 권리. 상대방이 본 약관을 심각하게 위반하고 중대한 위반에 대한 서면 통지 후 30일 이내에 해당 위반을 시정하지 않는 경우 당사자는 상대방에게 서면 통지하여 본 약관을 종료할 수 있습니다. 또는 귀하가 요금을 지불하지 않은 경우 10일 이내에 상대방에게 통지합니다. 당사는 (i) 귀하가 제 3(a)조 및 7(b)조를 위반한 경우, 또는 (ii) 법적 요구 사항이나 법원 명령을 준수하기 위해 귀하에게 서면으로 통지한 후 합리적인 재량에 따라 본 약관을 즉시 종료할 수 있습니다. 당사가 약관 또는 수수료를 수정하고 귀하가 해당 수정 사항에 동의하지 않는 경우 귀하는 당사에 서면 통지하여 본 약관을 종료할 수 있습니다.
c. 효력유지. 미결제 지불 의무와 제1, 3, 5조는 본 약관이 종료된 후에도 유효합니다. 본 약관이 종료되면 귀하는 귀하가 소유하거나 관리하고 있는 당사의 하드웨어 임대 하드웨어를 즉시 반환하는 데 동의합니다. 귀하는 귀하가 반환한 하드웨어 임대 하드웨어를 당사가 수령하지 못할 때까지 당사가 귀하에게 기술 서비스 비용을 계속 청구하거나 고정된 벌금을 부과할 수 있다는 데 동의합니다.
7. 보증 및 사전 책임 부인
a. 진술 보장. 각 당사자는 다음의 사항을 진술 및 보증합니다. (i) 본 약관을 체결할 적법한 지위와 권한이 있습니다. (ii) 본 기술서비스의 제공 및 이용에 적용되는 일체의 법령을 준수합니다. 귀하는 다음의 사항을 추가로 진술 및 보증합니다. (1) 귀하가 콘텐츠(메뉴 또는 사진을 포함)를 본 기술서비스에 업로드 하는 경우, 그러한 콘텐츠를 사용함에 있어 필요한 모든 권리를 보유하고 있고, 콘텐츠의 사용이 제3자의 지적재산권을 침해하지 않습니다. (2) 주문 양식에 서명하거나 본 약관을 승인하기 위해 클릭하는 개인은 그 행위 및 효과를 고객에게 구속시킬 권한이 있습니다. (3) 귀하는 본 약관을 체결하고 이행함에 있어 제3자에 대한 의무를 위반하는 것이 없습니다(예를 들어, 하나 이상의 제3자 벤더를 이용하는 경우 그 제3자 벤더와 독점적인 계약 관계를 유지하지 않습니다). (4) 당사를 귀하의 대리인으로 지정하여 귀하의 계정과 귀하의데이터를 본 약관에 설시 된 바와 같이 이용하게 할 수 있는 권리를 포함하여, 귀하의 데이터 및 귀하의 제3자 벤더 계정을 이용 또는 당사에 이용을 허락할 권리를 가지고 있습니다. (5) 적용되는 경우(예를 들어, 제3자 벤더로부터 요청이 있는 경우), 귀하 및 당사가 본 약관에 명시된 바와 같이 귀하의 데이터에 접근하고 이를 이용하는데 필요한 모든 통지를 제공하였고, 필요한 동의를 획득하였으며 기타 법령상, 제3자 벤더 계약상 요건을 모두 만족하였습니다.
b. 부인 성명. 귀하의 본 기술서비스에의 접근 및 이용은 때때로 몇가지 이유(설비 오작동, 정기적 업데이트, 본 기술서비스의 유지 및 보수, 기타 당사가 취사선택하는 행위 또는 제3자 벤더와의 문제를 포함)로 방해 받을 수 있습니다. 귀하는 당사가 이러한 본 기술서비스의 방해, 변경, 유예, 중단에 대하여 귀하 또는 제3자에 책임이 없다는 것에 동의합니다. 당사는, 적용법률에 따라 요구되지 않는 한, 당사의 기술서비스 또는 기술서비스가 어떠한 방식으로 수행될 것인가에 대하여 본 약관에 명시적으로 기재된 것 이외의 다른 어떠한 서약 또는 보증을 하지 않습니다. 귀하는 기술 서비스가 "있는 그대로" 제공된다는 점을 인정하고 이에 동의합니다. 당사는 기술 서비스가 중단되지 않고, 바이러스가 없으며, 귀하의 특정 요구 사항이나 요구 사항을 충족한다고 보증하지 않으며 귀하의 데이터 오류에 대해 책임을 지지 않습니다. 당사는 적용법률에 따라 요구되지 않는 한, 비침해, 상업성, 특정 목적에의 적합성에의 묵시적 보증과 같은 묵시적 보증을 제공하지 않습니다.
8. 면책 및 책임 제한
a. 면책. 적용 법률에 의하여 금지되지 않는 한, (i) 귀하의 본 약관 또는 제3자 벤더와의 계약 위반, (ii) 귀하의 데이터 또는 귀하가 당사에 제공하는 콘텐츠(본 기술서비스를 통해 제공되는 것을 포함), (iii) 본 기술서비스의 불법적인 사용 또는 (iv) 귀하의 사기, 중과실 또는 고의적 위법행위로 인하여 발생한 청구 또는 법적 절차(정부 기관의 조치를 포함)로 인하여 부담하는 책임, 손해 및 비용(합리적인 변호사 보수 및 최종 합의금 포함)으로부터 당사 및 당사의 계열사(각각의 주요 임원, 이사, 직원, 당사 및 당사 계열사의 대리인 포함)를 면책하고 피해를 입지 않도록 하는데 동의합니다. 법이 허용하는 한도 내에서, 본 약관 및 귀하의 본 기술서비스 이용과 관련하여 발생하는 당사의 책임 범위는, 각 경우를 모두 종합하여, (1) 총 일백만원(1,000,000원) 또는 (2) 책임 발생의 원인이 되는 사건이 발생하기 전 12개월 동안 귀하가 본 기술서비스 이용료로 지급한 금액 중 적은 금액을 넘지 않음에 동의합니다. 본 약관 또는 귀하의 본 기술서비스 이용과 관련한 귀하의 이익 손실, 수입, 사업 기회, 평판, 절약이 기대되는 금액, 간접적 또는 결과적 손실, 징벌적 손해배상금에 대하여 당사에 책임이 없다는 점에 동의합니다. 본 항의 제한은 당사의 중과실, 고의적 위법행위로 인한 책임 또는 기타 적용 법률에 의하여 제한 또는 제외될 수 없는 것에는 적용되지 않습니다.
9. 기밀정보
a. 기밀 정보. "기밀 정보"란 일방("공개 당사자")이 상대방("수신 당사자")에게 구두 또는 서면으로 공개한 모든 정보로서 기밀로 지정되었거나 합리적으로 기밀로 이해되어야 하는 모든 정보를 의미합니다. 정보의 성격과 공개 상황. 고객의 기밀 정보에는 고객 데이터가 포함됩니다. Otter의 기밀 정보에는 기술 서비스 및 콘텐츠, 본 계약의 이용 약관 및 모든 주문 양식(가격 포함)이 포함됩니다. 각 당사자의 기밀 정보에는 비즈니스 및 마케팅 계획, 기술 및 기술 정보, 제품 계획 및 디자인, 비즈니스 프로세스, 해당 당사자가 공개한 기타 모든 비공개 정보가 포함되며 이에 국한되지 않습니다. 그러나 기밀 정보에는 (i) 공개 당사자에 대한 의무를 위반하지 않고 대중에게 일반적으로 알려지거나, (ii) 공개 당사자가 공개하기 전에 수신 당사자에게 알려진 정보는 포함되지 않습니다. 공개 당사자에 대한 의무 위반, (iii) 공개 당사자에 대한 의무 위반에 대한 지식 없이 제3자로부터 수신되었거나 (iv) 수신 당사자가 독립적으로 개발한 경우. 의심의 여지를 없애기 위해, 본 "기밀유지" 조항에 명시된 비공개 의무는 추가 기술 서비스 평가와 관련하여 당사자 간에 교환된 기밀 정보에 적용됩니다.
b. 기밀 정보 보호. 당사자들 사이에서 각 당사자는 기밀 정보에 대한 모든 소유권을 보유합니다. 수신 당사자는 (i) 공개 당사자의 기밀 정보를 외부 목적으로 사용하지 않도록 유사한 종류의 기밀 정보의 기밀성을 보호하는 데 사용하는 것과 동일한 수준의 주의(합리적인 주의 이상)를 사용합니다. 본 계약의 범위 및 (ii) 공개 당사자가 서면으로 달리 승인한 경우를 제외하고 공개 당사자의 기밀 정보에 대한 액세스를 본 계약과 일치하는 목적을 위해 액세스가 필요한 해당 계열사 직원 및 계약자로 제한합니다. 여기에 명시된 것보다 기밀 정보에 대한 보호 수준이 실질적으로 낮지 않은 보호 조치가 포함된 수신 당사자와 기밀 유지 계약을 체결한 사람입니다. 어느 당사자도 상대방의 사전 서면 동의 없이 계열사, 법률 고문 및 회계사를 제외한 제3자에게 본 계약 또는 주문 양식의 조건을 공개할 수 없습니다. 회계사는 해당 계열사, 법률 고문 또는 회계사의 이 "기밀 유지" 조항 준수에 대한 책임을 집니다. 전술한 내용에도 불구하고 당사는 본 계약에 따른 의무를 이행하는 데 필요한 범위 내에서 계약자 또는 제3자 공급업체에 본 계약의 조건과 해당 주문 양식을 공개할 수 있으며, 여기에 명시된 기밀 유지 조건에 따라 보호를 받을 수 있습니다.
c. 예외. 명시된 기밀 유지 의무는 다음과 같은 정보에는 적용되지 않습니다. (a) 수신 당사자의 과실 없이 일반 대중에게 공개되거나 공개되는 정보; (b) 명백한 기밀유지 의무나 의무 없이 제3자에 의해 수령 당사자에게 합법적으로 제공됩니다. (c) 공개 시점에 제한 없이 수신 당사자에게 이미 알려진 내용이었습니다. 또는 (d) 기밀 정보를 사용하거나 참조하지 않고 수신 당사자가 독립적으로 개발한 것입니다. 수령 당사자는 법적으로 또는 법원이나 유사한 사법 또는 행정 기관의 명령에 의해 강제되거나 요구되는 경우 기밀 정보를 공개할 수 있습니다. 단, 수령 당사자는 즉시(법적으로 허용되는 한도 내에서) 공개 당사자에게 그러한 필수 공개를 서면으로 통지해야 합니다. 공개 당사자가 자체 비용과 비용으로 적절한 보호 명령을 구할 수 있도록 합니다.
10. 베타 서비스
때때로 당사는 단독 재량에 따라 시험판, 평가판 또는 베타 서비스나 기능(“베타 서비스”)을 사용하도록 귀하를 초대할 수 있습니다. 베타 서비스는 기술 서비스의 일부가 아니며 베타 제품에는 추가 이용 약관이 적용될 수 있습니다. 모든 베타 서비스는 당사의 기밀 정보로 간주됩니다. 당사는 베타 서비스가 특정 방식으로 작동할 것이라고 진술하거나 보증하지 않습니다. 당사는 베타 서비스와 관련하여 발생하는 어떠한 책임, 손해, 손실, 비용 또는 비용에 대해 책임을 지지 않습니다. 당사는 단독 재량에 따라 언제든지 베타 서비스를 중단하거나 베타 서비스를 일반적으로 제공하지 않기로 결정할 수 있습니다. 귀하의 베타 서비스 액세스 및 사용은 장비 오작동, 베타 서비스의 정기 업데이트, 유지 보수 또는 수리, 당사가 취할 수 있는 기타 조치 또는 문제를 포함한 여러 가지 이유로 때때로 중단될 수 있습니다. 귀하는 당사가 베타 서비스의 중단, 수정, 정지 또는 중단에 대해 귀하 또는 제3자에 대해 책임을 지지 않는다는 데 동의합니다. 관련 법률에서 요구하지 않는 한, 당사는 베타 서비스 또는 해당 서비스가 귀하를 위해 수행되는 방식에 대해 본 약관에 명시적으로 명시된 것 외에는 어떠한 약속이나 보증도 하지 않습니다. 귀하는 베타 서비스가 "있는 그대로" 제공된다는 점을 인정하고 이에 동의합니다. 당사는 베타 서비스가 중단되지 않고, 바이러스가 없으며, 귀하의 특정 요구 사항이나 요구 사항을 충족한다고 보증하지 않으며 귀하의 데이터 오류에 대해 책임을 지지 않습니다. 당사는 해당 법률에서 요구하지 않는 한, 비침해, 상품성, 특정 목적에의 적합성에 대한 묵시적 보증과 같은 묵시적 보증을 제공하지 않습니다.
11. 계약 주체, 통지, 준거법 및 관할권
귀하의 주소지에 따라, 아래 항목은 (a)당사를 대신하여 계약을 체결하는 주체, (b)본 계약에 따라 통지를 보내야 하는 주소, (c)본 계약과 관련하여 발생하는 분쟁 또는 소송에 대한 준거법, 그리고 (d)그러한 분쟁 또는 소송에 대하여 관할을 가지는 법원을 표시합니다. 각당사자는 선택 또는 국제사법 규정에 상관없이 위 표에 따라 명시된 준거법 및 아래 법원이 독점적인 관할을 가지는 데에 동의합니다.
귀하의 주소지: 대한민국
본 계약을 체결하는 당사 주체: 테크놀로지 인프라스트럭쳐 코리아 유한회사 (Technology Infrastructure Korea Limited)
준거법: 대한민국
독점적 관할권을 가진 법원: 대한민국
시행일자: 2024. 3. 15
버전: 3.0
These Otter Tech Services Terms of Use, including all relevant Product Addendum(s) (“Terms”) are entered into between you and Technology Infrastructure Korea Limited and govern your access and use of the Otter Tech Services. These Terms are effective as of the earlier date you click to accept, begin using the Tech Services, or, if applicable, the date you accept via signature or click through of an Order Form. In event of a conflict between any terms in the Terms of Use, Product Addendum, or Order Form the conflict will be construed in the following order of precedence: (i) Product Addendum (only for that specific Product), (ii) Order Form, and (iii) the Terms of Use. The Order Form along with all relevant Product Addendums, Order Form, and the Terms of Use shall be defined as the Agreement.
1. Definitions.
The following terms have specific definitions:
a. “We,” “us,” “Otter,” and “our,” means Technology Infrastructure Korea Limited and its affiliates.
b. “Customer,” “Licensee,” or “you” means you, on behalf of yourself or any entities that you represent as stated in the Order Form, and all your participating locations using the Tech Services or agreeing to these Terms, either by clicking to accept these Terms or by entering into an Order Form for the Tech Services.
c. “Tech Services” means the services and functionality provided by our proprietary restaurant delivery order management technology platform, known as Otter. Please note that some Tech Services include additional terms and conditions in the form of additional Product Addendums described below.
d. “Order Form” means an order form, review order page (via offline or online) for use of the Tech Services provided by us or our authorized designee. If used, an Order Form shall be deemed incorporated into and part of these Terms.
e. “Fees” means the service fees payable by you for your use of the Tech Services, as set forth in an Order Form or as otherwise indicated to you (by website or other means) when you agreed to use the Tech Services.
f. “Third Party Vendors” means third party delivery service platforms, point of sale vendors, online ordering platforms, and other third party vendors or service providers that you may elect to use and that we have made available or approved within the Tech Services.
g. “Your Data” means information and data about you, your business, your end customers and your Third Party Vendors (including Third Party Data) generated during your use of the Tech Services, including information and data obtained from or provided by your Third Party Vendors during your use of the Tech Services.
2. Tech Services
a. Services. We will provide the Tech Services, and you may use the Tech Services, in each case subject to these Terms. Your right to use the Tech Services is non-exclusive, personal to you or your company and its employees, and is not assignable, sublicensable or transferable. Otter is and remains the exclusive owner of all its intellectual property relating to its Tech Services, website, technology, and other products and services. These Terms do not give you any right, title, or interest in or to the Tech Services and all related intellectual rights therein other than the limited right to use the Tech Services expressly granted by the Terms. Your authorization to use the Tech Services is contingent on your continued compliance with these Terms.
b. Account and Hardware. You will be required to create an account to use the Tech Services, and you are responsible for all your users (including all administrator and non administrator accounts) and their actions, including, but not limited to accepting additional terms, the purchasing of new Tech Services or maintaining the confidentiality of your username and password. You may only access the Tech Services through the hardware device we provide, our website, mobile application and Window application and may not share passwords with any unapproved users or other external parties. The Tech Services may also be configured to print order details to a printer device which we may provide. Unless otherwise agreed in writing by us, you agree that Hardware (as defined in the Hardware Product Addendum) we provide to you in connection with the Tech Services or your own Hardware, if any, is rented to you, not sold, and you may only use the Hardware in connection with the Tech Services. Please note that your use and purchase of any Hardware provided by us is governed under the Hardware Product Addendum which may be provided.
c. Suspension of Services. We may suspend Tech Services if reasonably necessary for an emergency situation or to stop potential harm, loss or damage to us or the Tech Services or other related systems. Any such suspension will be to the minimum extent and for the shortest duration required to: (i) prevent or terminate the offending use, (ii) prevent or resolve the emergency situation, or (iii) comply with applicable law.
d. Updates. We strive to continuously modify, add, or improve the Tech Services and Hardware features and functionality, and may from time to time (i) update the Tech Services and any firmware connected with your Hardware, or (ii) upgrade Hardware equipment to newer models. We may change or discontinue all or any part of the Hardware, at any time and without notice, at our sole discretion. Updates or upgrades may include security or bug fixes, performance enhancements, or new functionality, and may be issued with or without prior notification to you. You hereby consent to such automatic updates. Otter uses a secure method to distribute network traffic of customers in order to maximize freshness, accuracy, uptime of Otter services and features provided to you. This feature leverages a small amount of network capacity in order to maximize Otter data freshness and improve service resilience. If for any reason you would like to turn off this feature, please go to Settings and then Device Settings in Business Manager, and toggle off the Network Load Balancing feature.
3. Other Rights and Restrictions, and Privacy
a. Restrictions. By using the Tech Services, you consent to this transfer, processing and storage of Your Data. Our collection and use of personal information, if any, is subject to Privacy Policy available. You agree that we may subcontract obligations under these Terms to our affiliates or other third parties, but we will remain liable to you for any subcontracted obligations. The Tech Services, including its “look and feel”, content, software, technology and applicable documentation, are and will remain the exclusive property of us and our licensors and are protected under the laws of the United States and other countries, and we hereby reserve all rights related to the Tech Services. You agree to not let anyone else use the Tech Services or any hardware we provide, and you may not copy, modify, distribute, sell, or lease any part of the Tech Services or hardware. You agree to not reverse engineer or attempt to extract any of the source code of the Tech Services unless we agree in writing or you are allowed to do so by applicable law. You may only access and use the Tech Services for lawful purposes consistent with the purposes for which we intend it to be used.
b. Feedback. At your sole option, you may provide feedback or suggestions about the Tech Services to us, and if you do provide such feedback or suggestions, then you agree that we may freely use and exploit such feedback and suggestions for any purpose and without any compensation or obligation to you. You agree that we may use your name and logo in connection with supporting and marketing our Tech Services, provided that you may request the removal of your name and logo at any time by sending us a support ticket at https://tryotter.com/customer-support.
c. Privacy. Our collection and use of personal data, if any, is subject to our Privacy Policy. If you become aware of any unauthorized access to your account, instance of your Tech Services, or Your Data, you will immediately notify us, and cooperate with us by providing all information reasonably requested by us. Our Data Processing Addendum is incorporated by this reference into, and made a part of, these Terms.
d. Communications. To the extent you use Tech Services includes the sending and receiving of SMS messages, you hereby represent and warrant that you shall: (i) comply with all applicable laws, rules and regulations, (ii) obtain any and all consents required prior to entering any phone number to receive SMS messages, (iii) retain documentary proof of such consents for at least 5 years, (iv) suppress and shall not provide us with any contact information for any individuals who do not wish to be contacted by you, and (v) if any individual revokes consent, you will remove such SMS number immediately from the Tech Services.
4. Third Party Vendors
a. Access to Third Party Vendors. In order to provide you with the Tech Services, we need to access your accounts with certain Third Party Vendors. As such, you appoint us as your agent with authorization to access and use your accounts with Third Party Vendors and Your Data for the purpose of providing you with the Tech Services, and you agree to provide your account login information for such purposes. You also authorize us to access and use information that relates to you or your relationship with the Third Party Vendors and you authorize such Third Party Vendors to disclose Your Data to us. You hereby grant us and our affiliates a nonexclusive, perpetual right to use Your Data and the other information you may enter, upload or make available through the Tech Services. You also acknowledge that like most software as a service platforms, we (including our affiliates) may use, analyze, and share aggregated or de-identified versions of Your Data for multiple purposes, including, but not limited to, improving products and services, and identifying market trends. We will own all intellectual property rights in such de-identified or aggregated data and any data derived therefrom.
b. Third Party Integrations. You agree that your decision to integrate with and use Third Party Vendors may be subject to additional fees and terms presented by the Third Party Vendors, including their privacy policy and terms of service. In addition, some of the Third Party Vendors you choose to integrate with may (i) require you to provide certain forms of Your Data, or (ii) provide you and our Tech Services with certain forms of customer data which may include forms of personal data (“Third Party Data”). You represent and warrant that you will send, receive, use, disclose Third Party Data in accordance with applicable laws and pursuant to the terms executed between you and the Third Party Vendor you integrate with. You agree that the services of Third Party Vendors are provided by third parties and as such, we have no responsibility for the Third Party Vendors, their security, or the technology or services they provide (including those services which are accessible by our Tech Services). In event you are required to provide us with access to any Third Party Vendor, you shall provide us with an account with the least access privilege. We cannot guarantee that we will support the integration with any Third Party Vendors or with any particular third-party vendors in the future, and we may remove or alter an integration with a Third Party Vendor at any time, with or without notice to you. You shall notify us immediately in event of any downtime of any Third Party Vendors. You agree that we are not liable for any damages, costs, expenses, or losses from your inability to use any particular Third Party Vendor in connection with the Tech Services or otherwise.
5. Fees and Payment.
a. Type of Payment. Certain forms of Tech Services may be free of charge while other options require payment before they can be accessed (“Paid Services”). Except as otherwise stated in any Product Addendum or Order Form, the subscription period for our Paid Services include (i) paying on a monthly plan (“Monthly Plan”), (ii) prepayment of an termed plan (i.e. 1 year or 9 month term) (“Term Plan”), or (iii) paying on a Term Plan with a monthly payment (“Term Plan with Monthly Payment” and each a “subscription term”). Please note that not all Tech Service fees are covered in this section and some Tech Services may have additional fees and subscription terms. Please see the applicable Product Addendum below for more information. Please note that the Tech Services term may vary by location and/or specific type of product. For example some Tech Services may be billed on a Term Plan, while other services may be billed on a Monthly Plan. Notwithstanding the above, we reserve the right to continue to charge you for the Paid Services until all leased Hardware is returned to us.
b. Monthly Plans. For Monthly Plans, except as otherwise stated, we will initially charge you a pro-rated monthly amount and then charge you a monthly amount starting from the first day of each calendar month (“Monthly Pay Date”). The term will auto renew and we continue to charge you on a monthly basis on the Monthly Pay Date unless you provide us with written notice at https://tryotter.com/customer-support to cancel. Notification of cancellation must be received by the 15th of the month in order to cancel services the following month. If notice is received after the 15th then service will be terminated the month following. You will not be issued any refunds or credits of prepaid and unused fees for the remainder of the subscription term and you will continue to have access to the Tech Services until the termination date. We reserve the right to increase pricing for our Monthly Plans at any time as we may determine in our sole and absolute discretion. Any price changes to a monthly Plan will take effect on the next Monthly Pay Date following notice to you. Notwithstanding the above, we may continue to charge you for the Paid Services until all leased Hardware is returned to us.
c. Term Plans. For Term Plans, except as otherwise stated, we will charge you on the first day of your subscription term and automatically on the same date of each subsequent year (“Term Pay Date”). The term will auto renew and we will continue to charge you on the same basis unless you provide written notice to https://tryotter.com/customer-support at least 30 days prior to the expiration of the then current subscription term. If you cancel during the subscription term, you will not be issued any refunds or credits of any prepaid and unused fees for the remainder of the subscription term and you will continue to have access to the paid Tech Services until the following Term Pay Date.We reserve the right to change pricing for our Term Plans at any time as we may determine in our sole and absolute discretion. Any price changes will take effect on the next Term Pay Date. Notwithstanding the above, we may continue to charge you for the Paid Services until all leased Hardware is returned to us.
d. Term Plans with Monthly Payment. For Term Plans with Monthly Payment, except as otherwise stated, we will charge you on the first day of your subscription term for a pro-rated monthly amount and then charge you a monthly amount on the first day of each calendar month for the duration of your term for services that month. We will continue to charge you on a monthly basis throughout the duration of your subscription term and any subsequent renewal terms, unless you decide to cancel at least 30 days prior to the end of your current subscription term by written notice to https://tryotter.com/customer-support. If you cancel during the subscription term, you will not be issued any refunds for or credits of any prepaid and unused fees for the remainder of the subscription term, and you will be required to pay any and all unpaid fees related to the subscription term. If you fail to make timely payments, any and all unpaid fees that are outstanding under the applicable service order may become immediately due and payable at our discretion. We reserve the right to change pricing for our Term Plans with Monthly Payment at any time as we may determine in our sole and absolute discretion. Any price changes will take effect on the next renewal.
e. Discounts and Promotion Pricing. As part of special promotions, discounts or offerings described in the Order Form, we may offer certain promotions, discount pricing, or free services (“Promotions”). Please note that there will be no refunds or credits for partial terms, downgrades, or unused credits or features. Such Promotions are at our discretion and may only be active for the initial subscription period and not for any renewal period(s). We may charge you and you shall be responsible for all credited Promotions in event of a breach of any of these Terms, Order Form, or any relevant Product Addendum.
f. Payment Authorization. By submitting your credit card or bank account information to our third party payment processor, you authorize us and our third party service providers to process your payment and charge the bank account or credit card you have provided to us until your account is terminated. If your credit card expires or is declined, we will provide you notice via email. If, for any reason, your payment cannot be completed through credit card or bank wire, we may suspend your account until we receive payment.
g. Additional Payment Terms. All Fees are non-refundable and may be charged by us or any of our affiliates. Unless otherwise stated, all Fees are due to us in Korean won and are nonrefundable. You agree to pay all taxes due for the Tech Services, except for taxes on our income. If your payment is overdue, we may (i) charge interest on the overdue amount at 1.5% per month (or the highest rate permitted by law, if less) from the payment due date until paid in full, and (ii) suspend or terminate the Tech Services. In addition, in the event of a breach of any agreement (i.e. Kitchen Services Agreement, Cloud Retail Services Terms and Conditions) between you and any of our affiliates, we may at our sole discretion suspend or terminate the Tech Services with written notice to you. You will reimburse us for expenses and recovery costs incurred in collecting any past due Fees, including reasonable attorneys’ fees and costs of collection. You agree that we may use a third party provider to process the Fees. If you believe that we billed you incorrectly, you must contact us no later than thirty (30) days after the applicable billing date in order to be eligible for an adjustment or credit, and failure to do so within the aforementioned period will constitute your agreement that the amounts charged are accurate and valid.
6. Term and Termination.
a. Term. The Terms are effective (the earlier of) the date you start using the Tech Services, accept via signature, or click through an Order Form and shall end (the latter of) (i) when the Agreement is terminated or ends in accordance with these terms, (ii) when the Tech Service subscription expires, or (iii) the leased Hardware is returned. Your use of the Tech Services is authorized for the time period specified in the Order Form. If you did not enter into an Order Form (or your Order Form does not state a subscription period), or if the time period in your Order Form expires, your use of the Tech Services is authorized on an ongoing month to month basis.
b. Termination Rights. A party may terminate these Terms upon written notice to the other party in the event that the other party has material breached these Terms and does not cure such breach within 30 days of written notice of such material breach; or 10 days for non-payment. We may terminate these Terms immediately upon written notice to you (i) for your breach of Section 3(a) and 7(b) or (ii) to comply with a legal requirement or court order, in our reasonable discretion. You may terminate these Terms upon written notice to us in the event that we modify the Terms or Fees and you do not agree to such modifications.
c. Survival. Outstanding payment obligations and the following Sections will survive termination of these Terms: Sections 1, 3, 5. Upon termination of these Terms, you agree to immediately return any leased Hardware in your possession or control. You agree that we can continue to charge you for the Tech Services until we receive your leased Hardware.
7. Warranties and Disclaimers.
a. Representations and Warranties. Each party represents and warrants that it: (x) has full power and authority to enter into these Terms; and (y) will comply with all laws applicable to the provision or use of the Tech Services, as applicable. You further represent and warrant that (i) if you upload any content (including menu items or pictures) to the Tech Services you have all necessary rights to use such content and doing so will not infringe or misappropriate the intellectual property rights of a third party, (ii) the individual signing the Order Form or clicking to accept the Terms has the right to bind Customer, (iii) you will not violate any obligations to any third party by entering into and performing under the Terms (e.g. if you have chosen to use one or more Third Party Vendors, you do not maintain an exclusive contractual relationship with such Third Party Vendor), (iv) you have the right to use, and allow our use of, Your Data, and your authorized Third Party Vendor accounts, including the right to appoint us as your agent to access and use your accounts and Your Data as described in these Terms, and (v) if applicable (e.g. required by the Third Party Vendor), you have provided any notices, obtained any consents and satisfied any other requirements under applicable law and any Third Party Vendor agreement, that are necessary for you and us to access and use Your Data as set forth herein.
b. Disclaimer. Your access and use of the Tech Services may be interrupted from time to time for any of several reasons, including the malfunction of equipment, periodic updating, maintenance or repair of the Tech Services, other actions that we may elect to take, or issues with Third Party Vendors. You agree that we are not liable to you or to any third party for any interruption, modification, suspension, or discontinuance of the Tech Services. We do not make any other commitments or warranties about our Tech Services or how they will perform for you other than as expressly stated in these Terms, unless required under applicable law. You acknowledge and agree that the Tech Services are provided “as-is.” We do not not warrant that the Tech Services shall be uninterrupted, virus free, or shall meet any of your specific needs or requirements and shall have no liability for any errors to Your Data. We do not provide any implied warranties, such as the implied warranties of non-infringement, merchantability, and fitness for a particular purpose, unless required under applicable law.
8. Indemnity and Limits of Liability.
a. Indemnity. Unless prohibited by applicable law, you agree to indemnify us and our affiliates (including their respective officers, directors, employees and agents) and hold them harmless against any third party liabilities, fines, fees, penalties, damages and costs (including reasonable attorney fees and final settlement amounts) from any claims or legal proceedings (including actions by government authorities) arising out of or relating to: (i) your breach of the Agreement or any agreement with a Third Party Vendor; (ii) Third Party Data, Your Data or the content you provide us; (iii) your use of the Tech Services; or (iv) your gross negligence or willful misconduct. To the extent permitted by applicable law, you agree that our total liability arising out of or relating to these Terms and your use of the Tech Services, in the aggregate, is limited to the lesser of (1) KRW 1,000,000 or (2) the fees that you paid to use the Tech Services in the 12 months before the event giving rise to the liability. You agree that we will not be responsible for your loss of profits, revenues, business opportunities, goodwill, or anticipated savings, indirect or consequential loss, or punitive damages in connection with your use of the Tech Services or these Terms. This limitation will not apply to liability due to our gross negligence, willful misconduct, or that otherwise cannot be limited or excluded by applicable law.
9. Confidentiality.
a. Confidential Information. “Confidential Information” means all information disclosed by a party (“Disclosing Party”) to the other party (“Receiving Party”), whether orally or in writing, that is designated as confidential or that reasonably should be understood to be confidential given the nature of the information and the circumstances of disclosure. Confidential Information of Customer includes customer data; Confidential Information of Otter includes the Tech Services and content, and the terms and conditions of this Agreement and all Order Forms (including pricing). Confidential Information of each party includes, without limitation, business and marketing plans, technology and technical information, product plans and designs, business processes, and all other non-public information disclosed by such party. However, Confidential Information does not include any information that (i) is or becomes generally known to the public without breach of any obligation owed to the Disclosing Party, (ii) was known to the Receiving Party prior to its disclosure by the Disclosing Party without breach of any obligation owed to the Disclosing Party, (iii) is received from a third party without knowledge of any breach of any obligation owed to the Disclosing Party, or (iv) was independently developed by the Receiving Party. For the avoidance of doubt, the non-disclosure obligations set forth in this “Confidentiality” section apply to Confidential Information exchanged between the parties in connection with the evaluation of additional Tech Services.
b. Protection of Confidential Information. As between the parties, each party retains all ownership rights in and to its Confidential Information. The Receiving Party will use the same degree of care that it uses to protect the confidentiality of its own confidential information of like kind (but not less than reasonable care) to (i) not use any Confidential Information of the Disclosing Party for any purpose outside the scope of this Agreement and (ii) except as otherwise authorized by the Disclosing Party in writing, limit access to Confidential Information of the Disclosing Party to those of its and its affiliates’ employees and contractors who need that access for purposes consistent with this Agreement and who have signed confidentiality agreements with the Receiving Party containing protections not materially less protective of the Confidential Information than those herein. Neither party will disclose the terms of this Agreement or any Order Form to any third party other than its affiliates, legal counsel and accountants without the other party’s prior written consent, provided that a party that makes any such disclosure to its affiliate, legal counsel or accountants will remain responsible for such affiliate’s, legal counsel’s or accountant’s compliance with this “Confidentiality” section. Notwithstanding the foregoing, we may disclose the terms of this Agreement and any applicable Order Form to a contractor or Third Party Vendor to the extent necessary to perform our obligations under this Agreement, under terms of confidentiality materially as protective as set forth herein
c. Exceptions. The confidentiality obligations set forth will not apply to any information that: (a) is or becomes generally available to the public through no fault of Receiving Party; (b) is lawfully provided to Receiving Party by a third party free of any apparent confidentiality duties or obligations; (c) was already known to Receiving Party without restriction at the time of disclosure; or (d) was independently developed by Receiving Party without use or reference to the Confidential Information. Receiving Party may disclose Confidential Information if compelled or required to do so by law or by the order of a court or similar judicial or administrative body, provided that Receiving Party promptly (to the extent legally permitted) notifies Disclosing Party in writing of such required disclosure so that Disclosing Party may, at its own cost and expense, seek an appropriate protective order.
10. Beta Services
From time to time, we may, in our sole discretion, invite you to use pre-release, trial, or beta services or features (“Beta Services”). Beta Services are not part of the Tech Services and Beta Products may be subject to additional terms and conditions. All Beta Services shall be considered our Confidential Information. We make no representation or warranty that the Beta Services will function in any specific manner. We shall not be responsible for any liabilities, damages, losses, costs, or expenses arising out of or in connection with any Beta Service. We may discontinue a Beta Service at any time, in our sole discretion, or decide not to make a Beta Service generally available. Your access and use of the Beta Services may be interrupted from time to time for any of several reasons, including the malfunction of equipment, periodic updating, maintenance or repair of the Beta Services, other actions that we may elect to take, or issues with Third Party Vendors. You agree that we are not liable to you or to any third party for any interruption, modification, suspension, or discontinuance of the Beta Services. We do not make any other commitments or warranties about our Beta Services or how they will perform for you other than as expressly stated in these Terms, unless required under applicable law. You acknowledge and agree that the Beta Services are provided “as-is.” We do not not warrant that the Beta Services shall be uninterrupted, virus free, or shall meet any of your specific needs or requirements and shall have no liability for any errors to Your Data. We do not provide any implied warranties, such as the implied warranties of non-infringement, merchantability, and fitness for a particular purpose, unless required under applicable law.
11. Contracting Entity, Notices, Governing Law, and Venue
Depending on where you are domiciled, the table below outlines (a) the entity entering into this Agreement on our behalf, (b) the address to which you must direct notices pursuant to this Agreement, (c) the governing law for any dispute or lawsuit arising out of or in connection with this Agreement, and (d) the courts that have jurisdiction over any such dispute or lawsuit. Each party agrees to the applicable governing law above without regard to choice or conflicts of law rules, and to the exclusive jurisdiction of the applicable courts below.
1) If you are domiciled in: Republic of Korea
2) Our entity entering into this agreement is: Technology Infrastructure Korea Limited
3) Governing law is: Republic of Korea
4) Courts with exclusive jurisdiction in: Republic of Korea
Effective date: March 15, 2024
Version: 3.0